بازار‌ همکاران سیستم

بستر یکپارچه ارائه‌ی نرم‌افزارهای سازمانی
سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از بستر اینترنت به‌منظور تعامل بهتر با کارکنان و مشتریانشان استفاده کنند. با استفاده از پرتال ذینفعان، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با کم‌ترین هزینه و زمان، تعاملات خود با ذینفعان و مخاطبان بیرونی شان برقرار و مدیریت نمایند.
داستان موفقیت شرکت فناوری بن یاخته های رویان

داستان موفقیت شرکت فناوری بن یاخته های رویان

درباره شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان

شرکت فناوری بن یاخته ‌های رویان در سال ١٣٨٤ تاسیس شده و در زمینه ذخیره‌ سازی سلول ‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان تازه متولد شده فعالیت می ‌کند. این شرکت حدود 150 الی 160 نفر پرسنل و 46 نمایندگی در سراسر ایران دارد و تاکنون، موفق به ذخیره‌ سازی حدود 200 هزار نمونه سلول‌ های بنیادی خون بند ناف شده است.

شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان پیش از این، از راهکارهای دریافت ‌و پرداخت، مالی، انبار و کنترل کیفیت همکاران سیستم استفاده می‌ کرد و بر اساس نیازهایی که داشت، محصولات اکوسیستم بازار همکاران سیستم را نیز خریداری نمود. محصول پرتال ذینفعان رسام یکی از ماژول ‌هایی است که برای مجموعه فناوری بن یاخته‌ های رویان متناسب‌ سازی شده است.


نیازهای نرم‌افزاری شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان

متقاضیان در شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان باید پرسشنامه ‌های پزشکی را برای نوزادان تازه متولد شده خود پر کنند.‌ این پرسشنامه پزشکی برای ارزیابی سلامت کودکان عضو بانک خون بندناف رویان و همچنین پایش سلامت خانواده آنها تهیه شده است. هدف از تهیه آن، ارائه خدمات مبتنی بر سلول ‌‌های بنیادی ذخیره شده برای کاربردهای احتمالی آینده است.

سوالات این پرسشنامه‌ ها توسط انجین (موتور) در سیستم ارزیابی مدیریت مناقصات و قراردادها طراحی و پس از آنکه توسط متقاضیان ثبت ‌نام تکمیل شد، از طریق گردش کار وارد راهکاران شده و فرایند ثبتنام تکمیل می‌ شود. در این مرحله، والدین باید شرایطی را در خصوص سلامت فرزند خود در پرسشنامه پر کنند که قابلیت فریز شدن نمونه در بانک خون بند ناف را داشته باشد. در اینجا، باید آزمایشات خاصی گرفته شده و مجموعه فرایندهایی طی شود.

 گام اول ثبت‌نام در این فرایند بسیار پارامتریک و دشوار است. چون سوالات پرسشنامه ‌ها بسیار تکنیکال هستند و پاسخ هر سوال می ‌تواند کل فرایند را تحت تاثیر قرار دهد؛ برای نمونه سوالی درباره سابقه سقط جنین بر کل فرایند تاثیر گذاشته و آن را عوض می‌ کند. متقاعد کردن پزشکان برای همکاری در یک فرایند خاص نیز چالش دیگر این شرکت بود. چون در صورت تایید پزشک مبنی بر بیماری نوزاد، فرایندها تغییر کرده و همین موضوع تنوع سوالات در پرسشنامه‌ ها را زیاد می‌کرد.


ارزش افزوده استفاده از ماژول پرتال ذینفعان در شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان

مهم‌ ترین کاری که پرتال ذینفعان برای مجموعه رویان کرد، تسهیل فرایندهای ثبت‌نام اولیه و همچنین ارتباط با حدود 200 هزار عضو این مجموعه است. در واقع، با استفاده از ماژول پرتال ذینفعان، صفر تا صد تمامی فرایندها در پرسشنامه‌ ها سیستمی شده است، به‌طوری که پرسشنامه‌ ها اتوماتیک و مکانیزه به دست پذیرش می‌رسد.


از زبان مشتری

علی عزیزی، مدیر فناوری و اطلاعات شرکت فناوری بن یاخته‌ های رویان:

«ما توانستیم با استفاده از پرتال ذینفعان رسام تمامی فرایندهای ثبت نام اولیه و پر کردن پرسشنامه‌ های پزشکی را سیستماتیک کنیم. در سیستم‌ های قبلی، فرایند پرسشنامه پزشکی، همیشه دستی انجام می‌ شد.»

از ما بپرسید